Pàgines

diumenge, 23 d’octubre del 2011

Taller gestió de canals d'informació (RSS) i presència de les empreses a xarxes socials (Facebook)

..."gestionar de forma eficient els canals d'informació que anem trobant a la xarxa, i que són del nostre interès, és bàsic per una persona que pretén aprofitar al màxim els recursos que ofereix internet".

Amb aquest plantejament iniciava, la passada setmana, un Taller adreçat a un grup de persones treballadores en situació d'atur amb perfils de l'àmbit del treball administratiu. Formen part d'una Acció Integrada (formació ocupacional) que ofereix la possibilitat d'afegir a l'experiència que ja tenen noves competències digitals per tal de millorar la seva ocupabilitat. Han aprofitat el temps per aprendre a aplicar tot el que l'entorn digital els pot aportar al seu perfil professional i en aquest moment al seu procés de recerca de feina. S'han familiaritzat amb la gestió de documents digitals, amb la seva creació i emmagatzematge de forma col·laborativa i en xarxa, en participar i aprendre del treball col·lectiu, en conèixer i aplicar eines i recursos web (Moodle, ...), etc...

Arrel de diferents comentaris sobre com naveguem per internet i la relació entre el temps invertit i el que en treiem de profit vam obtenir una conclusió important: cal estar molt desperts mentre naveguem per tal d'identificar i seguir aquelles fonts d'informació que ens aporten informació de valor i ens generen confiança, és fonamental !!!. Per poder fer això cal una eina que ens ajudi a gestionar de forma eficient tota aquesta informació i no "morir" en l'intent. Ens vam posar mans a l'obra i cadascú es va configurar el seu propi gestor de feed (RSS), alguns van optar per l'opció que ofereixen els escriptoris personalitzables (iGoogle, Netvibes, ...) i d'altres van preferir un gestor pur (Google Reader, ...)

L'altre punt del Taller el vam iniciar el debat sobre la ideoneïtat de la presència de les empreses a les xarxes socials. Evidentment una llarga i entretinguda "discusió" ens va conduir al context concret de Facebook. En aquest entorn vam identificar els avantatges competitius que es poden generar i els riscos que aquesta exposició pública poden comportar. També vam veure les diferències entre els perfils personals i les pàgines de marca, organització o empresa i mitjançant exemples de casos reals ens vam situar dins la "dimensió Facebook".

Us deixo la presentació que vaig utilitzar en aquest taller sobre RSS i Facebook.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Share/Bookmark