dimarts, 13 de març de 2012

3 aspectes clau per diferenciar el nostre currículum (CV)


En la situació actual de saturació del mercat laboral cal buscar més i millor les oportunitats de feina. És evident que fer el que sempre hem fet (esperar ofertes i enviar CV) no és efectiu. A més un cop aconseguim una oferta hem d'aprofitar-la al màxim (preparar molt bé la nostra candidatura) ja que haurem de "lluitar" amb una gran competència per aquell lloc. Hem d'intentar diferenciar-nos.


Destaquem tres aspectes clau a l'hora de diferenciar el nostre currículum (CV):
  • Alinear el CV amb l'objectiu professional i amb l'oferta de feina. Hem d'intentar que la nostra candidatura transmeti una imatge clara i definida. Això ho aconseguirem si en el CV destaquem aquells aspectes clau (formació, experiència) que encaixen amb el nostre objectiu professional actual i amb el que l'oferta de feina demana.
  • Destacar en el nostre CV les competències clau del lloc al que volem optar. Sempre que vulguem optar a un lloc de treball (via oferta o autocandidatura) hem d'analitzar detingudament quins aspectes són els més destacats que requereixen per poder fer aquella feina. Un cop identificades les tres o quatre competències més importants pel lloc les hem de relacionar amb les nostres experiències i han de quedar reflexades en el nostre CV.
  • Donar dimensió digital al nostre CV. Actualment tenir una identitat digital a la xarxa pot complementar perfectament el teu CV en paper. Pot servir per reforçar i demostrar aquells aspectes que vols intentar destacar del teu perfil i que encaixen en el lloc de feina que vols aconseguir. Tenir un bloc de temàtica professional, participar en debats de grups de xarxes professionals, comentar en blocs especialitzats, compartir informacions relacionades amb la nostra especialitat a les xarxes socials, ... poden ser petites passes que sumin en la nostra reputació digital.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Share/Bookmark